mandag 24. mars 2014

Referat fra helgen

Lørdag

I dag kjørte vi ca 10-12 stk ut på det som i starten så ut som det skulle bli en kjempetur. Det ble det også, men med et litt annet fortegn enn det vi så for oss. Vi kjørte fint ut til Sandnes, byttet litt på å dra og stemingen var god. I starten av Noredalen kjørte vi våre Cannondale-intervaller. Det fungerte veldig bra! Deretter kjørte vi over Seldal til Oltedal og Brekko. Da vi hadde krysset E39 og var på vei opp mot Sikvaland, kjørte vi andre runde med Cannondale-intervaller. Det fungerte også veldig bra helt til vi kommer over toppen på Sikvaland og skulle kjøre det siste settet. Da haglet det rett i trynet på oss og vi hadde mer enn nok med å holde oss på veien. Vi fortsatte mot Undheim og der var det en eller annen dust som mente at det var smart å kjøre til Karlsbu siden det var veldig badass... Det var med dumbass... Motvinden vi hadde fra Undheim til Karlsbu var ubeskrivelig! Det må ha vært storm i de kastene! Det regnet selvfølgelig også... På Karlsbu stoppet vi for å spise. "Snadder"... På vei ned til Varhaug var sidevinden så sterke at for oss under 100 kg, så var det veldig vanskelig å holde oss på veien! Det var rett og slett veldig skummelt! På Varhaug stoppet vi og fylte på med drivstoff og varme.
Etter Varhaug er det meste bare et hvitt slør med kalde føtter og fingre. Vi hadde god medvind og det skulle gjort det litt lettere å holde varmen oppe, men snøen som kom gjorde sitt til at det allikevel var umulig å holde varmen...
Tusen takk for turen skal dere pigede ha!!!

Søndag
Dette ble en skikkelig Badass langtur. 20 stk gladiatorer mønstret på Reinskau. Asfalt var helt våt av regn og allerede på Hinna måtte vi under tak, pga årets hagelbyge. Videre gikk turen til Foss Eik via Hovebakken(veien) også her var asfalten våt. Fra Foss Eik til Bryne kjørtes del 1 av intervallene, der var det kjempe motvind. Pit stop med bilde, mat og sokkevrenging på shellen på Bryne. Turen gikk videre til Orre (tror eg) i ein sinnsyk sidevind, heldigvis var 95% av rytterene over 75kg med sykkel, damene hadde vi tau i. Derfor slapp vi unna problemene de hadde på lørdagen og kunne kjøre to og to uten dramatikk. Siste del av intervallene ble kjørt mot Voll og pitstop på shellen. Etter dette ble det forferdelig lyst på himmelen, tidvis blendet solen helt forferdelig, heldigvis fikk vi den stort sett i ryggen. På Kvernevik møtte vi Eirik Idsøe Johannessen han måtte snu pga sola som blendet voldsomt, han fikk følge oss hjem til Reinskau. 100 km med kjekke treningvenner i banken. Frode Heigre må roa seg ner litt med med disse ROSA varmesålane sine:) Takk alle sammen, håper det gikk fint med racere i front.

...og litt fra Spania gjengen vår :-)