mandag 22. april 2013

Treningsopplegg til torsdag (Pyramide og Mairittet)


2 x 30-60-90-60-30 på Bø

Kjør rolig ut til Bø – del inn i små grupper. (5-6 mann max) Dere kan gjerne dele inn i lagene først og så sende ut mindre grupper.
Start med en rolig oppvarmingsrunde på Bø
Etter første sving (på andre runden) blir det start av første pyramide ved postkassene på høyre side av veien. Det skal være like lang pause i mellom dragene som dragene i seg selv. Dette betyr at ett intervallsett tar 540 sekund som igjen blir 9 minutt. Noen vil sykle ca en runde på denne tiden og andre vil sykle litt lenger enn dette.
Pass på at det så sykles ca 2 runder rolig etter dette. (For noen blir det litt mindre enn 2 runder med «pause», men det gjør ingenting.)
Start det andre settet på samme sted som det første. Når dette settet er ferdig, avsluttes treningen med en rolig runde før samtlige samles ved buss skuret. Kapteinene kjører sine respektive opplegg for lagene sine. Det er 4 runder til rådighet. Etter litt hoderegning skal man da ha syklet 10 runder som jo er helt normalt på en torsdag.

Mairittet:
Kapteinene overtar og har opplegg klart for denne delen av treningen.

Bruk dette oppsettet i Garmin både for kveldens pyramidetrening etter 4 x 4 i Ullandhaug og pyramidetreningen på torsdag: